אדם בן אמיתי, אלבום הבכורה "קעקוע", ינואר 2011
6 בינואר 2011משינה, השקת האוסף "עסקי הרוקנ'רול", ינואר 2011
23 בינואר 2011בהתמדה, בקפדנות וביצירתיות, אסף אמדורסקי מפלס לעצמו לאורך שנים נתיב מוזיקלי משלו, שחושף אותו כיוצר שמעניין ומתגמל להיחשף ליצירתו. ככל שהיא משתבחת (והיא היתה רצופת שיאים מאז תחילת הדרך, למשל אלבומו "מנועים שקטים"), כך מסקרן לדעת באיזה כיוון יבחר, במיוחד לאחר האלבום היפה "הרי את", שיצא לפני שנתיים בלבד.
זוהי נקודת המוצא של "צד א'", האלבום החדש, שממהר להסתער על האוזן בעוצמה דוד-אבידנית בשיר הנודע "הרחובות ממריאים לאט", שאמדורסקי העניק לו לחן חדש ונפלא. התרשמו בעצמכם:
אמדורסקי, ולא בפעם הראשונה, מנגן בכל הכלים – בפסנתר הדומיננטי לטובה, בגיטרות, בס, תופים, כלי הקשה, גלוקנשפיל, סינתסייזרים ופנדר רודס. איתם הוא מעניק במה רחבה לאינסטרומנטליות שופעת שחורגת מהשירה אל עולם עשיר בדמיון, לא פחות מאשר בצלילים. לדבריו, הנחתה אותו "מסורת אלבומי המופת של שנות השבעים, האלבומים בהם הנשימה היתה נינוחה יותר, השירים ארוכים יותר והסאונד רך והומוגני".
האלבום מנסח בצלילות שירי אהבה מורכבת שמתוארת בציוריות עדינה וחושנית – "את יודעת לדבר, אני אוהב לשמוע איך הקול שלך נוגע לי בקצה האוזן", הוא פותח את השיר "בתוך הנשימות" וחותם "אני מפליג בתוך הנשימות". והנה הדגמה של שיר שלם, "מסתכל בכוכבים": "יש לה כוכבים על העורף. אני רואה אותם רק כשאני מחבק אותה מאחור. לפעמים היא מסיטה את השיער כאילו לא בכוונה, מגלה לפניי שלושה כוכבים – כוכב אחד ושניים קטנים".
בשונה מהאלבום הקודם "הרי את", שהיה יותר קומוניקטיבי, "צד א'" הוא הרבה יותר מופשט ואמנותי ובכך הוא גם מאוד שאפתני. השאפתנות הזאת מוכיחה את עצמה – אמדורסקי עומד בסטנדרטים הגבוהים של עצמו מבחינת איכות השירים וההפקה – אבל יש לה מחיר. בצד הנועם האינטימי, יש כובד. זהו אלבום שנועד להקשבה איטית ומתמסרת, לא לסיפוק מיידי. יופיים של חלק מהשירים מתברר במהלך האזנות חוזרות והם מתפתחים תוך כדי השהייה. איך ניסח אבידן? "הרחובות ממריאים – לאט".
פורסם ב-ynet ב-16.1.11